Tuesday, March 9, 2010

KEMBARA DAKWAH KE BUMI KENYALANG

Assalamualaikum wmt wbth

Anggota Kader Duat yang dirahmati.
Pertamanya saya memanjatkan kesyukuran atas sokongan antum semua. Setakat ini kita telah menerima 25 nama peserta yang bersedia dan sukarela untuk meneroka pengalaman baru. Tanpa usaha tiada hasil. Tiada hasil bermakna tiada kajian dan natijah. Dengan mencuba perkara baru dan tajribah baru kita akan dapat hasil dan kajian yang baru. Hasil kajian yang akan kita lalui itulah tarbiyyah yang akan mematangkan kita dan akan memahamkan kita akan makna-makna yang yang tersembunyi dan sukar difahami.

Lihat sahaja Baginda Ar Rasul s.a.w beliau sewaktu remaja telah bermusafir ke Syams (Syria). Perjalanannya yang amat jauh dan sukar. Di sanalah Bapa Saudaranya berjumpa Pendita Buhaira. Tidak lain dan tidak bukan jika diambil iktibarnya ialah pendedahan antarabangsa dan jaulah ke tempat lain dari biasa akan membuka ufuk fikiran dan akan mengkayakan ilmu dan pengalaman. Ilmu melalui pengalaman ini pula tiada di dalam buku. Mesti dirasai sediri baru ada umpnya. Dengan menaiki unta di padang pasir di kesejukan malam, berlindung dibawah panas mentari dan melalui seluruh pengalaman senang dan susah, serta mengenali budaya baru dan orang baru maka akan terbukalah hijab pengetahuan.

InsyaAllah Kembara Dakwah Ke Bumi Kenyalang juga mendapat sokongan padu dari JK Tarbiyyah Pelajar Musleh. Mereka ingin teruskan dan dengan semangat yang ditunjukkan maka saya tidak akan menoleh lagi dan akan berusaha menjayakannya demi memberi pengalaman dan ilmu kepada antum semua.

Kembara akan bermula pada 23 Mac 2010 hingga 31 Mac 2010, InsyaAllah. Jadi bagi melancarkan pembelian tiket kami memerlukan sumbangan peserta dengan kadar segera sebanyak RM300.00 kepada Sekretariat. Setakat semalam harga tiket adalah RM232.00 Hari ini entah berapa pula. Jadi sila ambil tindakan pantas dengan membuat pembayaran awal kepada Akaun Musleh Education and Training Centre (METC) : 1403-000-57-297-18 bank Muamalat Malaysia Berhad. Pihak kami akan mendahulukan bayaran pembelian tiket. Baki lagi RM300 boleh dibuat kemudian sebelum bertolak insyaAllah. Sila sms kepada pegawai kami atau faks slips: 03-41474800

Sebarang kemusykilan sila hubungi Pegawai Kami(Pelatih) METC
Abdul Rashid : 013-2647057  atau Amin 0132379517

Di sana nanti Pihak HIKMAH Sarawak akan memberi taklimat, bimbingan dan bantuan bagi menjayakan agenda ini insyaAllah. Kepada yang tidak dapat turut serta doakanlah kami dan berilah sokongan moral kepada kami ini agar sentiasa dalam rahmat Allah SWT.

Sekian, 
Pengarah LKD






No comments:

Post a Comment