Sunday, April 12, 2015

Annual Grand Meeting (AGM) 2015

Bismillah.

Alhamdulillah.

Bertempat di Pejabat IKRAM Hulu Langat, Annual Grand Meeting (AGM) bagi Kader Duat Musleh (KDM) pada 12 April 2015. Program ini berjaya mengumpulkan 119 ahli KDM yang terdiri 55 ikhwah dan 64 akhawat. Program ini telah dilaksanakan bagi membuat pemilihan amir dan amirah baru selain mengeratkan ukhuwah di kalangan ahli KDM generasi pertama hingga keenam.

Majlis bermula secara rasmi pada jam 10.00 pagi, dengan dipengerusikan oleh Akh Syafiq Akram bin Mohd Arman. Alunan tilawah surah At-Taubah ayat 38 hingga 47 oleh Akh Thufail Sayuti menjadi pembuka tirai majlis.

Ini diikuti dengan ucapan aluan penasihat KDM, Ustaz Ahmad Taufiq bin Jaafar. Dalam ucapan beliau, Ustaz Ahmad Taufiq menekankan perlunya ahli KDM untuk sama-sama turun padang dan membantu usaha pentarbiyahan adik-adik di sekolah rangkaian Musleh. Katanya, "Adik-adik sangat merindukan sentuhan kakak-abang alumni."

Setelah itu, Akh Ammar Md Zin, Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Mahasiswa Negeri Selangor, menyampaikan ucapan perasmian majlis. Beliau menekankan konsep pengorbanan yang sebenar serta mengingatkan hadirin akan hakikat daie yang 'yakhtalithun walakin yatamayyazun' (bermasyarakat tetapi  berbeza).

Kemudian, para hadirin disajikan dengan tayangan multimedia yang memaparkan ringkasan perjalanan LKD 1 hingga LKD 6. Pada jam 11.15 pagi, sesi pilihanraya untuk pemilihan amir dan amirah KDM baru dilaksanakan. Hasil daripada undian, Akh Ahmad Syafiq bin Yusof dipilih sebagai amir manakala Ukht Nur Liyana  binti Zakaria sebagai amirah.

Seusai pengumuman keputusan undian, sesi perkongsian wakil sekolah dijalankan secara berasingan antara ikhwah dan akhawat. Pada jam 1 petang, semua hadirin berkumpul di dewan untuk sesi pembentangan struktur KDM. Sesi ini dikelola oleh amir baru KDM, Akh Ahmad Syafiq bin Yusof.

Majlis bersurai jam 2 petang dengan sesi fotografi, makan dan solat berjemaah.

Jazakumullah kepada semua yang terlibat dalam menjayakan program AGM, sama ada langsung atau tidak langsung. Pihak penganjur memohon maaf atas segala kekurangan.

Mudah-mudahan, Allah meredhai segala usaha kita. Sehingga bertemu semula di AGM, April 2016.

Nota : KLIK untuk mengetahui struktur organisasi terkini KDM.

No comments:

Post a Comment