Friday, December 20, 2013

LKD 5 : Daurah 1

Bismillah.

Ikhwah LKD 5

Akhawat LKD 5



SEKOLAH MENENGAH AL-AMIN, BANGI - Bermula 13 Disember hingga 15 Disember 2013, daurah pertama Latihan Kader Duat (LKD) Generasi ke-5 telah berjaya mengumpulkan seramai 129 orang peserta yang terdiri daripada pelajar lepasan SPM 2013. 

Program dimulakan dengan sesi mind-setting dan ice-breaking, disusuli dengan pengisian Muqaddimah Ini Sejarah Kita (ISK) yang disampaikan oleh Akh Adli (dari German-Malaysian Institute). 

Pada pagi 14 Disember, peserta mendapat perkongsian oleh Ustaz Ahmad Taufiq Jaafar serta Ustaz Ab Rahman Salleh. Kemudian, para peserta dibahagikan kepada sebelas kumpulan, di mana setiap kumpulan perlu membentangkan satu pecahan tajuk daripada modul Ini Sejarah Kita. Slot pada malam tersebut ialah pengisian Ini Peranan Kita (IPK), yang disampaikan oleh Akh Ahmad Syafiq bin Yusof. 

Program bersurai pada Zuhur 15 Disember 2013. 

Adalah diharapkan bahawa segala input yang diperoleh sepanjang program berjaya dihadam dan seterusnya, dibumikan sebagai amal. Jazakumullah kepada semua yang terlibat dalam menjayakan program ini. Semoga Allah membimbing kita sentiasa, sebagaimana yang disebut dalam surah Al-Ankabut, ayat 69;

"Dan orang-orang yang berusaha dengan bersungguh-sungguh kerana memenuhi kehendak ugama Kami, sesungguhnya Kami akan memimpin mereka ke jalan-jalan Kami (yang menjadikan mereka bergembira serta beroleh keredaan); dan sesungguhnya (pertolongan dan bantuan) Allah adalah berserta orang-orang yang berusaha membaiki amalannya."

Belum terlambat rasanya untuk mengucapkan Ahlan Wasahlan kepada peserta Latihan Kader Dua't Generasi ke-5. Semoga kita bertemu di daurah akan datang (17 Januari- 19 Januari 2014), dengan ruhul jadid. 

No comments:

Post a Comment