Friday, September 20, 2013

Pelatihan KDM

Bismillah.

Rentetan daripada Retreat pada Julai 2013,  Kader Duat Musleh (KDM) mengadakan Pelatihan KDM pada 16 September 2013. Bertempat di Pejabat Pemuda IKRAM Pusat di Taman Melawati, pelatihan  ini dihadiri oleh anggota KDM dan pegawai tarbiyah di sekolah-sekolah MUSLEH (Ustaz Ahmad Taufiq Jaafar, Muallim Majid, Muallimah Raihan, Muallimah Dayang Hayani, Ustazah Norma Mohamad dan Ustaz Muharman) serta wakil Kadet Remaja Sekolah MUSLEH (KRSM) dan Kembara Dakwah (Ustaz Soleh dan Ustaz Rahim).Majlis dimulakan dengan kata alu-aluan daripada Ustaz Ahmad Taufiq, disusuli dengan bacaan al-Quran (Surah Al-Anfal:1-9) oleh Akh Muhammad Irsyad Zainal Abidin.

Kemudian, perbincangan dimulakan di bawah kelolaan Ustaz Aadtif yang bertindak selaku moderator. Fokus pelatihan KDM kali ini adalah untuk memurnikan perancangan dan gerak kerja LKD 5 di samping menambahbaik kualiti KDM dan LKD secara keseluruhan.  Turut dibincangkan peranan KDM dalam membantu gerak kerja LKD dan sekolah MUSLEH.

Jazakumullahhu khairan kathira kepada semua yang menjayakan Pelatihan KDM. Mudah-mudahan, usaha gigih dalam membina rijal dakwah ini menjadi asbab yang menyumbang ke arah kemenangan Islam kelak. 


No comments:

Post a Comment