Wednesday, April 28, 2010

LKD Ke-5 dan Akhir!

Assalamualaikum wmt wbth

Pertamanya dimaklumkan bahawa LKD Ke-5 yang akan berlangsung pada 30 April hingga 2 Mei 2010 adalah Siri terakhir bagi Program Latihan Kader Du'at Musleh Sesi 2009 buat kali ini. Lokasi adalah tempat yang sama bagi LKD Ke-4 yang lepas.

Tahniah kepada semua peserta yang telah istiqomah hadir bagi kesemua siri dan berkesempatan pula mengikuti program Kembara Dakwah Bil Hal ke Bumi Kenyalang pada beberapa minggu yang lalu.

Sesungguhnya peluang kita bersama dan bertaaruf disamping mendapat latihan dan bimbingan sepanjang percutian SPM 2009 pastinya akan memberi kita semua pelajaran, kenangan, ibrah dan kesan yang akan memberi kita semua sedikit sebanyak bekalan di dalam perjalanan kehidupan kita semua sebelum memasuki satu fasa baru iaitu berada di Menara Gading samada di dalam atau di luar negeri.

Ini adalah satu nikmat yang perlu kita semua syukuri kehadrat Ilahi dan marilah kita semua hadir pada LKD terakhir ini demi kejayaan pembinaan saf pemuda/pemudi Muslim/ah yang akan menyahut seruan Allah menyuruh kepada yang makruf dan mencegah dari kemungkaran dengan hikmah dan kebijaksanaan berasaskan manhaj Nubuwwah dalam membawa Risalah At Tauhid di mana sahaja kita berada.

Sejak dari bulan Disember hinggalah ke hujung April kita telah lalui hari-hari dan malam-malamnya sepanjang daurah dan kembara hingga ke seberang Laut Cina Selatan, dicelah bukit bukau Kg Rudan yang indah pasti tidak akan dilupakan oleh kita semua. Ukhuwwah kita bina, perasaan kasih sayang kita tautkan, taaruf kita perdalamkan, fikrah kita mantapkan, penghayatan kita suburkan,moga dengan semua ini akan ada peningkatan dan kemajuan pada peribadi, pada ruhi, pada fikri dan pada semangat (hammasah) seorang pemuda.
Sekarang terpulanglah kepada antum semua untuk meneruskan risalah, pelapis ummah yang akan memacu sinaran Islam ke seluruh pelusuk alam, menyantuni ummah, mengasihi yang muda, menghormati yang tua, merawat yang sakit, membimbing yang lemah, menjadi pembawa obor kebenaran, menyatu dan mempersaudarakan ummat Islam yang kian berpecah lantaran kejahilan, kelemahan dan kesilapan.

Sekian,
Bertemu di LKD Ke-5 untuk menerima taujihat terakhir dari para muwajjihin dan murrabi. InsyaAllah jika tiada halangan anda semua akan menerima Sijil Penyertaan bagi sepanjang siri yang telah antum lalui sebagai kenangan dan bukti sejarah yang telah antum buktikan dalam kehidupan sementara ini.


Wassalamualaikum wmth

Pengarah LKD

No comments:

Post a Comment