Sunday, August 23, 2015

I'dad Du'at 2015

Allahu Bismik.




Alhamdulillah.
Thummalhamdulillah.

Program I'dad Du;at telah berjaya diadakan pada 31 Julai - 2 Ogos 2015 di Pusat Pendidikan Al-Islah, Sg, Petani, Kedah. 

Pesertanya terdiri dikalangan pelajar tingkatan 5 yang 'terpilih' dan mempunyai potensi yang hebat untuk menjadikan Islam sebagai ustaziatul 'alam. 


Jadi, objektif-objektif yang hendak dicapai adalah:

1. Memberi pendedahan kepada para pelajar yang terpilih mengenai perkara asas perihal gerak kerja dakwah.

2. Memberi semangat serta memotivasikan kepada para pelajar agar bersemangat untuk menggerakkan usaha-usaha dakwah menuju ke arah perubahan yang mereka perlu laksanakan.

3. Memberi panduan kepada para pelajar untuk merancang gerak kerja dakwah yang boleh serta sesuai untuk mereka laksanakannya.

Mereka ini mempunyai potensi yang sangat hebat dari kaca mata dakwah dan tarbiyah, kerna itu, persediaan (i'dad) ini dikhususkan untuk mereka agar potensi itu dipandu ke arah yang benar dan sesuai, agar akhirnya setiap daripada mereka menjadi daie yang benar-benar beriman dengan dakwah dan tarbiyah yang dibawa dan diberi kepada manusia lain. 
 ***
Kerna mereka ini akan bertebaran di muka bumi tidak lama lagi. 

Moga dengan hadirnya program ini, jadilah mereka pulau-pulau di tengah-tengah lautan masyarakat yang tertidur lena dibuai mimpi. 

Jutaan terima kasih buat mereka yang telah menjayakan dan memeriahkan program ini. Tahniah!

Kesimpulan Keseluruhan:

Diharapkan agar program tahunan ini dapat memberikan pengalaman yang bermanfaat kepada peserta yang terlibat dalam dakwah dan tarbiah di sekolah dan akan datang. Mudah-mudahan dengan segala perkongsian ilmu, pengalaman beraktiviti, serta perkongsian bersama KDM mampu meningkatkan kualiti peserta sebagai dai’ akan datang dan mencapai objektif program.





Gambar-gambar Kenangan












No comments:

Post a Comment