Saturday, June 12, 2010

Unjuk Rasa Penentangan Rakyat terhadap Serangan Israel Ke Atas Mawi Marmara

Demo kalau dah penat, minum dulu. Bergambar bersama CEO dan SU Aqsa Syarif. Anak No 3 Abdul Rahman pun join sama.
4 Jun 2010, 10,000 Umat Islam dianggarkan wartawan akhbar bersatu menyatakan unjuk rasa (demo) bagi menyatakan kemarahan dan tantangan terhadap Israel serta Proksi-Proksinya terhadap kekejaman Regim Zionis Israel yang membunuh dan mencederakan puluhan aktivis kemanusiaan yang ingin memecah tembok kepungan dan memberi bantuan makanan, perubatan dan binaan. Tragedi Mawi Marmara telah membangkitkan kesedaran masyarakat antarabangsa bagi mengutuk serangan dan bantahan dilakukan di seluruh dunia termasuk Parlimen Malaysia yang telah mengemukakan Usul tanpa bantahan terhadap Israel yang akan dikemukakan di Sidang PBB akan datang.

Namun langkah penghantaran misi kemanusiaan bukanlah berhenti di sini. Usaha berterusan dan sokongan umat serta rakyat antarabangsa amat diperlukan.

Awal 2009 ketika saya mengikuti dan meredah sempadan Gaza dalam misi kemanusiaan selepas perang 34 hari di Gaza sewaktu melintasi sempadah Rafah, Mesir masih dalam ingatan. Udaranya yang segar, semangat yang menyala-nyala kini bukan hanya khayalan. Penduduk Rafah dan El-Erish masih dalam ingatan. Makanan yang enak serta hubungan yang erat antara mereka dan penduduk Gaza tidak boleh dinafikan. Minyak zaitun dan kopinya yang wangi akan membuka semula kotak ingatan misi ini. Hanya 2 lori muat dengan bahan perubatan dapat kami hantarkan untuk penduduk Gaza manakala Generator Elektrik Gergasi itu untuk Hospital di Gaza terpaksa dibawa keluar akibata sekatan kerajaan Egypt.

Wahai para pejuang Islam, kita semua ada hak untuk membuka kepungan kota Gaza demi membebaskan saudara/i yang dizalimi insyaAllah.

No comments:

Post a Comment